Mera natt

Lite kort här bara... Ännu en natts jobb! Äntligen har jag fatt ihop leveransen till t-shirtbutiken. Det var pa tiden! Det blev en stor lada pa 6 kilo och jag brottades nog nästan 1 timme med datorn för att skriva ut ett jättestort tyskt frimärke till den. Var nan funktion pa deutsche posts hemsida, men lätt var det inte!
Har ocksa förberett 2 leveranser till affärer här i Hannover. Tryckt en massa tröjor och skrivit ut, skurit till och pysslat pa de orange lapparna som finns pa när grejerna hänger i affär här. Och sytt 2 byxor. Phu! och listan nadde ända inte sitt slut. Men nu far det minsann räcka för idag (natt? morgon???? vad man nu säger)
Det är nämligen heeelt omöjligt att försöka fa nat gjort pa dan när rävlingen är vaken och springer runt. Dessutom vill man ju hellre hänga med honom da. Och pa dagarna sker ju leveranser til affärer och införskaffandet av allt material. Da springer jag runt hela Hannover med Simon i vagnen :) Det är ju inte som i Sverige här att det erbjuds en massa bra dagis här fran tidig alder. Nej, Tyskland är allt lite stenalder pa den fronten. Här förväntas mammorna vara heltid hemma med barnen tills dom är minst 3. Det är först da man brukar ansöka om dagis här. Men det hade ju varit fint om Simon hade fatt hänga med annat folk nagra timmar om dan och mamman hade fatt jobba lite dagtid. Senare kanske.
Nu till nat annat. Jag maste bara länka till min kompis Emmas helt nya hemsida. Vi lärde känna varandra pa Östra Grevie Folkhögskola över tryckborden i textilsalen (fast jag ju inte hörde hemma där egentligen)Hon är inte bara världens snällaste utan även jättejätteduktig tryckare. Som ni ser sa är hemsidan under uppbyggnad, hon har mycket mer än sa. Duktiga Emman har fixat en äkta fotograf för att ta dom fina korten ocksa och dom är ju helt enkelt jättefina :) Den här supersnygga döskallebodyn som Simon befinner sig i pa bilden nedanför är hennes verk. Lilla killen är väl en 2 manader pa bilden. Mmmm, fint! SYND att inte DEN inte passar längre!

.simon i emmas döskallebody

UPPDATERING

Maste bara visa Simons nya fleecebyxor. Han har precis invigit dom nu när vi var ute. Hittade helt enkelt inga lämpliga att ta pa, sa det gjorde att jag äntligen fick ändan ur vagnen och gjorde färdigt dom där som legat halvfärdiga vid symaskinen länge nu. Tror ni att det skulle vara atgang pa sana? Jag funderar pa att göra och fodra med mjukt och skönt bomullstyg som jag har. Här kommer en suddig bild eftersom blixtbilderna blev fula. Förrsesten sa är det nan här i hushallet som har lärt sig klättra! Hittade Simon sittandes i var säng för 2 dagar sen. Han satt där och klappade händerna och var helnöjd över att ha klättrat upp själv.fleecebyxor

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Oj..-när sover du..??!:)
Jag skulle vela ha Jonathan hemma så länge, men man har ju tyvärr inte råd med det. Men samtidigt är det ju kul att han får vara på dagis och leka och busa med andra barn..
Ha en toppen dag:)

2006-12-21 @ 08:45:56
Postat av: Sussi

Vikken cool Simon!!
Säger som AnnaLena - NÄR sover du??
Slit inte ut dig i förtid, då har vi ju ingen designer... ;)
Ha en bra dag!!

2006-12-21 @ 14:48:37
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Lotten

När jag sover? Hmmm, ja det brukar bli nagra timmar mellan tidig morgon och fram till ca 12. Da ska sambon oftast iväg till sitt universitet och jag maste masa mig upp. Väldigt sur först - alltid! Men det kvittar hur manga timmars sömn jag har fatt, det är jag ända ;)
Sussi- hihi, vad fint skrivet! det är roligt att vara din designer! :)

2006-12-21 @ 16:48:26
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: Emma

Tack för finfin länk! Gull på dig!

2006-12-21 @ 18:00:27
URL: http://emmasdesign.se
Postat av: Sussi

Önskar er en riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!!!

2006-12-21 @ 20:51:52
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Junitjej

Vad söt Simon är!!

2006-12-22 @ 20:02:54
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Billabong

Nämen, vad trevligt! Det är ju en av Emmas bodysar Nova har, med en gasmask på! :-) Också inköpt på Urkult!

2006-12-23 @ 10:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0