NYTT!

Japp, nu är den här! Snigelkotten :-) Lite hemlig än sa länge, jag räknar kallt med att sambon inte kikar in i bloggen pa 2 dagar. Den är nämligen hemlig födelsedagspresent. Det har smugits med ramar som har lämnats och hämtats de senaste dagarna och nu har de allra första exemplaren just blivit klara. I grevens tid eftersom vi tar taget till södra tyskland om nagra timmar där det ska glassas och firas födelsedag. Sahär ser den ut pa en naturvit body:

snigelkott body

Testade pa en ljusbla mössa ocksa och pa en tröja med bara konturerna. Allt funkar finfint. Sista bilden är ett annat nytt tryck, en bilofant som jag inte vet om jag gillar?? Färgerna är inte rätt, jag bara testade lite när jag ända var igang och trycke med de färgerna. Planen var nog snarare att den skulle vara gra och gul men jag vet inte riktigt, Fa se om den kan bli nagot. Och den rosa mössan far ocksa vara med i bildkavalkaden eftersom det är nytt att jag har rosa mössor i större storlek, närmare bestämt XS, S och M. Det blev även nagra naturvita i dessa nya storlekar.De är förresten gjorda av ekologiskt odlad bomull. Continental Clothing har nämligen börjat tillverka alla sina barnkläder av det, trevligt! Och apropa ekologiskt (snygg övergang där va;-)) sa var jag och fragade ifall de ville sälja mina saker i en äkta ÖkoLaden här i Hannover, och de ville de! Sa nu hänger de där, hoppas det gar fint.

 

Sverige närmar sig med stormsteg, bar aca 2 veckor kvar nu. Ifall nagon har nagon mer beställning sa är det bra att komma in med den snart sa att det hinner göras innan, symaskinen och tryckramarna far inte följa med pa semester Däremot en del kläder. Tänkte försöka fa till lite försöljning pa Möllevangsfestivalen i Malmö och möjligtvis även pa Malmöfestivalen, men jag aterkommer om info om det i sa fall.

Ja, nä, om man skulle ta och sova en liten sväng nu, kan ju vara dags. Hoppas ni har bättre sommar än vi, här är bläväder.

Kommentarer
Postat av: Rosa Bonde

Hej Charlotte
Snigelkotten är jättehäftig, jag som jagar mördarsniglar för fullt i min trädgård skulle kanske tänka på en sådan t-shirt.

2007-07-04 @ 17:01:37
Postat av: Jennie m malva

Äntligen!!! Jag som längtat sååå efter Snigelkott, nu bara MÅSTE jag beställa. Hmmm, vad ska jag ta tro... En t-shirt kanske. Mailar dig.

2007-07-04 @ 20:06:54
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: Johanna

Ooooo så tuffa, hmpf.. du är inte bra för mig, ja ialf inte för min plånbok *fnissar* kommer du sälja i Malmö kommer jag och Källa garanterat! Annars kommer det inte någon ny order från oss förren till hösten ;-) Forsatt trevlig sommar

Postat av: Ystad Pernilla

Hej
Så häftiga dina nya tryck blev. Alla dina kläder är Aminas favoritkläder, speciellt kjolen =).

2007-07-06 @ 10:18:14
Postat av: malin

Dom var helt underbara båda två!!! Supersnygga!

2007-07-07 @ 19:46:08
URL: http://tvafyrasju.blogspot.com/
Postat av: Lotten

Hej pa er! Nu är jag hemma igen (ett litet tag) Tack för alla fina peppande kommentarer!! Kul att snigelkotten gick hem :-) Har ca en veckas intensivt arbete och sen blir det semester med lite försäljning. Ikväll väntar ett gäng luvtröjor pa att fa multicars tryckta pa sig. Det kommer ett inlägg med tjusiga bilder av det inom snar framtid ocksa.

2007-07-09 @ 21:38:40
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: sussi

HejHopp :)!!
Grattis till Snigelkott, den blev lika fin som jag trodde!
Skall skicka syster och shoppa till gossen när ni är i Malmö, hon har inte några av dina plagg. Fast iof, HarmoniBarn har ju dina...!
Du, den mössan jag mailade om tidigare - har du kvar dom?? Du kan maila mig när du får tid!
Ha d bäst!!
(((sommarkramar)))

2007-07-12 @ 11:08:53
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna

Tjenare. hittade hit från Jottans blogg. (jottan.blogg.se). Himmel så många snygga kläder du hade här. Var bara det jag ville säga. hejsvejs

2007-07-12 @ 16:55:18
URL: http://detmanintevet.blogg.se
Postat av: martina

Hej svejs!
Synd att ni inte dök upp på bröllopet, det blev en brakfest.. hihi eller kul var det i alla fall! tack för presenterna!
kramar

2007-07-16 @ 10:40:27
Postat av: Jenny Berggren

Hej..Ojj vad fina tryck...hmm det kommer nog en beställning om ett tag...kan nog inte hålla mig...;)
*Jenny med den svarta linneklänningen*

2007-07-24 @ 14:22:55
Postat av: Ann

Snigelkotten jätte kul...:-) gillar även bilofanten...hoppas den kommer att tryckas...:-)
Ha en trevlig semester!
Kramar...:-)

2007-07-31 @ 17:11:57
Postat av: Petra

hej! och tack för kläderna (köpte av dig via tradera förlängesen, det var jag som önskade bruna velourbyxor med rosa muddar samt rosa tröja med brunt fiat tryck.....du minns antagligen inte mig!)
byxorna har varit kanon, tyvärr blev tröjan tråkig efter första tvätten, men men!
jättefint tryck, snigelkott! så söt så söt!
min blogg är lösenskyddad
anvädarnamn: petra lösen:123
hej hej!

2007-08-29 @ 19:00:52
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Lotten

Petra:
Ledsen att trycket inte höll mattet! Sa ska det saklart inte vara. Anledningen var nog att jag inte har fixerat det ordentligt. Pa den tiden stod jag och strök allting för hand, och det är mycket möjligt att det inte blev tillräckligt länge, fanns ocksa alltid en risk att man brände plagget. Hör av dig igen ifall du vill ha nagon slags ersättning! Jag vill ju att mina kunder är nöjda :-) Och förresten, fixering numera gar till sa att jag traskar iväg till en verkstad med en äkta fixeringsmaskin, som en jättestor ugn där kläderna aker igenom och det haller suveränt :-)

2007-08-30 @ 08:11:16
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: Helen A

Snigelkotten är helt underbar *kram*

2007-09-05 @ 16:13:45
Postat av: Lotten

Helen
Ioo, tack, vad kul att höra!! :-D Kanske nagot att komplettera samlingen med ;-)

2007-09-07 @ 05:34:23
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: Wilma med Vide-Lee

Bilofanten tyckte jag var uberfräck! Vide brummar med allt här hemma och hade nog stolt burit en sådan! :o)

2007-09-08 @ 11:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0