Nä nu så!

Nu får det allt räcka med att vara sjuk. Eller ja, bihålsinflammationen har inte gett med sig helt ännu, men den har åtminstone slutat att göra ont.

Just nu syr jag byxor för fulla muggar till Barnlycka. Man + son är bortresta så det finns äntligen tid att komma ikapp och kombinera detta med att ta igen sig. Det har kommit hit lite nya grejer på sistone. Bl.a medväxande kortärmade bodysar att trycka på i orange, gult och vitt. Jag har hunnit testa en orange med en fiat polski, helsnygg färg ju! De kommer från det tyska kvalitetsmärket (som man nog inte känner till i Sverige) Jako-O och den medväxande effekten går ju inte av för hackor. Tråkigt när bäbis växer ur favoritbodyn, med en sån här tar det i alla fall längre tid :-) De är därmed lite dyrare än de vanliga, 170 pix kostar en sådan och finns i storlekarna 56/62, 68/74 och 80/86. Inte många i varje färg och storlek..

  

Och så blev det en beställning av turkos mudd..... trodde jag. Blev allt liiite besviken när jag öppnade paketet och 5 meter BLÅ mudd kikade ut. Hmmm, är ju en smakfråga vad man anser vara turkos, på skärmen såg den väldigt mycket turkosare ut än i verkligheten, menmen. Efter att den första besvikelsen hade lagt sig blev det ändå ett test och den är allt ganska fin till en hel del velourfärger ändå :-) Här ett test med petrol, mycket lyckat! Mudden är inte lika ribbad som den jag brukar använda utan finare och lite tunnare. 



En annan nytestad kombo, aldrig fel med randigt:


Och så ett mystiskt brunvitrandigt tyg som jag köpte för länge sedan. Det har legat här i över ett år och nu var det dags. Det skumma består i att det inta bara är randigt i sina färger utan även i sin yta. Det saknas liksom lite velourludd mellan ränderna, svårt att förklara så det är bättre att spana in närbilden ifall man undrar. Detta gör dem antagligen lite svalare än de vanliga brallorna. Jag har flera meter kvar, så man får gärna beställa :-)

 

Tschüß från Tyskland

Kommentarer
Postat av: Mirre

Hej sötnos!!! Jag ska komma in på MSN snart och snacka med dig. Så länge tänkte jag bara säga går det att få det brunvitrandiga med vita eller bruna muddar? Jag tänkte beställa ett par till Killian och ett par till Vince.

2008-03-04 @ 13:47:08
Postat av: Lotten

Mirre
Härligt, jag längtar :-) Och visst går det utmärkt att beställa de randiga med brun eller vit mudd, jag sitter ju och trycker på dessa båda färger.

2008-03-04 @ 21:51:39
URL: http://cmig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0