Påfyllning av ekogrejer


Som jag har skrivit förut så växer det ekologiska sortimentet. Jag har skaffat mig en till leverantör som bara producerar ekologiska produkter, den är tysk och heter Living Crafts. American Apparel som jag annars mest beställer av har ju också en del, fast allt är kortärmat, och det funkar ju inte riktigt året runt. Priserna kommer att vara ungefär samma som för mina andra kläder.


Här syns några nya grejer i ekologisk bomull. Långärmad body finns i 62, 74 och 86. Omlott långärmad tröja i stl 74 och 86. Annan långärmad i stl 80, 92 och 104. Dessutom byxor med valfri användning exempelvis långkalingar, pyjamas eller tights. För närvarande finns bara detta enda par (stl 92/98) och det gäller strumpbyxorna (80) också. Här ligger även några otrycka underbyxor och väntar. Generellt tycker jag att storlekarna är lite snålt tilltagna så jag har tagit mig friheten att justera lite i mina angivelser. Simon har t.ex på sig deras stl 104, men killen är ju bara 93 cm och det hela sitter ju redan ganska tajt, så tröjan har fått heta 92 och byxorna 92/98. Och Mika ståtar överst i en stl 86/92, min översättning har blivit 80 eftersom han är lite över 70 cm lång. Trevligt nog är allting smalt och snyggt skuret och det gör ju att man får en lång användningstid ifall man kan tänka sig en uppvikt ärm i början. Hjälmmössorna jag har bloggat om tidigare finns såklart också.


För den som vill vara ännu varmare finns det även kläder i ekologisk ull/siden! De är supermjuka och sköna och absolut inte alls stickiga som man ju kan associera till ibland då man hör ordet ull. Jag har body 74, omlott-långärmad tröja 80, vanlig långärmad tröja 80, 92, 104 och mössa ca 4-18M. En otryckt hjälmmössa finns också. Tycker att enfärgade tryck passar bäst här. Tvätt sker för hand eller i maskin på ullprogramm 30 grader. Dessa kostar mer eftersom de kostar mycket mer i inköp, fast jag har inte hunnit räkna ut hur mycket och nu är inte rätt tid på dygnet för sådana bravader..



Och så lite grejer från American Apparel i bomull som har fått nya tryck på sig.
Linne finns i stl 86, 92 och 98. T-tröja i 68/74, 80 och 86. Mössan är av annat fabrikat men även den ekologisk, mina vanliga barnmössor i stl XS, S och M.

Det var det hela för nu! Men låt er för allt i världen inte avskräckas att shoppa de andra sakerna vidare, de är ju inte heller fy skam. American Apparel står ju för rättvis firmapolitik, sakerna framställs av välmående amerikaner till skillnad från billiga och orättvisa sweatshop-alternativ i andra delar av världen...

Kommentarer
Postat av: Elin från Övik

Åååå, nu frestas du IGEN!!!Vad fräscht det var med vitt!Blir så sugen på att shoppa loss..får ta å konsultera med plånboken:) //Elin

2009-03-18 @ 08:38:25
Postat av: Jes

Å så underbara kläder!!! och vilka härliga tryck du kommer sälja massor :)

2009-03-18 @ 09:14:46
URL: http://www.manmademm.blogspot.com
Postat av: Hanna

Snyggt med det enfärgade röda mot det naturvita och fin kontrast med trycket med det lite "fluffiga" material som ull/siden är. Skitfint! Nu är nästan alla familjemedlemmar friska och en Bov tar snart flyget mot Tyskand! Ut i solen!

2009-03-18 @ 12:00:17
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Hanna

Dessutom är ju Living Crafts Demeter-märkt!

2009-03-18 @ 22:16:52
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Lotten

Elin

Ja ta och tala förstånd med din börs ;) :D

Jes

Trevligt att de gillas! Ja man får se om någon låter sig lockas, jag är i alla fall helnöjd med resultatet och det är grädde nog just nu :)

Hanna

Tacktack för lovorden här med och det glädjer mig massor att ni är friskusar igen, fortsätt med det! Vi väntar med spänning på gangstern!! Hoppas den inte hittar på något fuffens på vägen hit nu, som den där Beata som tvunget skulle på spontan solsemester innan Stockholm. Ja Demetermärkt tysk ull är det om jag inte minns fel, inte illa alls! Trevlig detalj är också att ullsakerna inte har några sidosömmar. Nu ska jag sova, funkar ju inte med två timmars sömn varje natt, och svamlar jag nu så beror det just på det....

2009-03-18 @ 23:33:42
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0