Inlägg nr. 200


En kik på statistiken har just skvallrat om att det här är mitt tvåhundrade inlägg, så då får man ju anstränga sig lite extra. Därav en osnål resumé av senaste veckans bravader.




Ett gäng små snigelkottmössor har tryckts, fotats och lagts in i bloggen, flera stycken ekologiska. Det börjar bli löjligt många färgkombinationer med snigelkott nu.. men vad göra? jag måste ju testa nya fina färger :) Här har Mika också testat några



Lite foton från produktfotograferingen, samtidigt visar Simon vad man kan göra med en sax, gamla målningar och en vit vägg.
    
Den som är skarpögd ser att det är en senapsgul ekologisk stig T-tröja han har på sig. Den är beställd av unga herrn eftersom det var skralt i t-tröjehögen hos honom. Färg och tryck har han själv valt. "Mamma, jag har ingen tröja med det trycket". Jag valde för ovanlighetens skull att skippa färgen och bara ha Stig i svart kontur, och när jag ändå var i farten testades det på några grejer till. Hmmm, vad är bäst egentligen? En färglös Stig med tydlig form och struktur eller den lite färggladare?



Den varmgrå haklappen är väldans snygg, men oj vilket felköp, efter att ha skärskådat fakturan i förrgår insåg jag att den minsann kostar hela 100 pix i inköp.. gnn, blir nog inga fler sådana, men slå gärna till på de jag har.

Några nytryckta grejer till:



Och så kom det hem en leverans från ekologiska Living Crafts med nya färger och modeller. Det har hunnit hamna några rävlingar på dem (och annat) än så länge, men mer ska testas. Nytt är att de numera inte bara har naturvita kläder i sitt sortiment som är enfärgade och därmed lämpliga att trycka på, utan också lila och mörkblå. Dessutom en ny modell på babytröja, med knappar på axeln. Den har de tryckt storlek, logga och några blad på insidan som lyser igenom pyttelite på baksidan, men det är inte så farligt tycker jag.

nytryckta rävlingar på tork


ramen till det ljusbruna på rävlingen, det behövs en ram till varje färg, mycket inpassande och tvättande..





Mika fick testa den där nya modellen, värt att notera är att storleken minsann stämmer!! Inte ofta det händer, det är en 86/92 den lilla nästan-15-månaders har fått på sig och med uppvikta ärmar.


Provas görs också ett par nysydda jeans med knälappar, men eftersom det redan var kväll och dåligt ljus blev det bara suddiga bilder.
   
Här syns de bättre, och symaskinen har inte bara tillverkat dem utan även tre stycken till, och så här ser de ut när de ligger och vräker sig i solen innan packningen.
 
Andra bilden är en leverans som gjordes till Lime Trees här i Hannover. Det har varit stor åtgång på mössor och små velourbyxor under min frånvaro i somras så nu var det dags för påfyllning. En trevligt grej med kommisionsförsäljning är att man tar det man har färdigt hemma så det var bara att ta fram lite ur lagret och ordna etiketter. Fast de tog snabbt slut så jag fick göra nya. Tyvärr missade jag frånvaron av cyan i skrivaren och det resulterade i en helt annan färgskala än i vanliga fall. Fast Simon tyckte bara att det var bra att jag fick göra ännu fler för då kunde han fortsätta med sin plåstertillverkning, "mamma, skär fler remsor". Efter etikettjobbet blev mina imaginära sår omplåstrade av doktor Simon innan vi traskade/träcyklade iväg till affären med leveransen.
 

Här är första testet med ett av de nya muddtygen,
   
velour i petrol och mudd i lila-petrol(fast inte exakt samma nyans som velouren), lyckat! Bredvid de blå byxorna tronar en stass till en purfärsk bäbis som kommer att passa om ca 4 månader. En vit snigelkottbody, ett par orangea velourbyxor med bruna muddar samt en snigelkotthoodie. Den där bruna sniglekottsjackan är en storfavorit här hemma, Mika fick en som nyfödd och den var så omtyckt att han fick en likadan två storlekar större när den hade blivit för liten. Ett underbart plagg helt enkelt, jacka utomhus på sommaren men också inomhus eller under andra grejer sen när det blir kallare.

Nu sängen! Om 12 timmar ska jag nämligen sitta i ett flygplan mot Dublin, och innan dess tänkte jag hinna sova, packa lite till och åka tåg till Berlin. En veckas påhälsning av irländska som jag träffade på vandring i Spanien för 6 år sedan, kul!


Kommentarer
Postat av: Hello

Det var då sannerligen ett värdigt jubileumsinlägg!! Så mycket fint!

2009-09-15 @ 13:41:19
URL: http://www.hellosblogg.blogspot.com
Postat av: Mirre

Sååååå fina bilder vännen. Ha superkul och glöm inte kameran.

2009-09-15 @ 14:17:44
Postat av: Helena

Oj vad mycket fint! Grattis till 200 inlägg!

2009-09-15 @ 18:55:30
URL: http://lillofant.se
Postat av: Inger

Malte satt och tittade på bilderna och sa att han ville ha en tröja med en krockodigel = krokodil med snigelskal.

2009-09-26 @ 18:58:09
Postat av: Lotten

Tack för fina kommentarer! :) Och ja, kameran var med, kommer bildbevis snart. Way to go Malte! Han får gärna komma hit och praktisera ;)

2009-09-29 @ 15:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0