välkomna Ugglor!!


Jajjamän, det var inte bara kiklingen som den arga hunden var tvungen att göra plats för utan det har även tillkommit två helt nya tryck! De heter Grenuggla och 9ugglor, ni får själva lista ut vilken som är vilken. Man hade ju kunnat kalla någon av dem för Magnus också men jag valde att avböja.





Några detaljbilder, den långärmade naturvita bodyn med rött tryck blev inte helt perfekt, men färgkombinationen blev fin så den hamnade på kort ändå. Allting här är även ekologiskt förutom de guldgula kalsipperna.




Modell mindre modell.


Ugglan var från början inte alls gjord för att bli ett tryck. För nästan ett år sedan gifte jag mig och sedan var det fest i sverige på sommaren. Jag hade gjort en akvarell som vi hade som underlag till inbjudningarna och på den hade även en uggla hamnat. Jag och mannen tillverkade även bilden i textil för att ha som dekoration på festen, vi använde oss av tyger i olika struktur och färg och en del bitar målade jag helt enkelt på tyg. Nån gång under processens gång satt jag alltså med en uggla i handen och tänkte att den skulle vara fin på en tröja, detta gick snabbt att kontrollera. Det är alltid då det blir som bäst, när man håller på med något annat och det råkar resultera i ett nytt screentryck. Numera hänger ugglan och resten av trädet i vår hall.

Kommentarer
Postat av: mirre

Ahhh vad FIN! Och vilket samarbete!

2010-03-16 @ 19:50:59
Postat av: Sara

Om nu grenugglan är den som sitter på grenen och de 9 ugglor är 9ugglor så tyckte jag först helt klart bäst om 9ugglor, men sen hejade jag på den tvåfärgade grenugglan och nu gillar jag även den enfärgande grenugglan!! Det blir ju inte precis lättare att beställa hos dig....haha ;)

Kul du berättade historien bakom!!

2010-03-17 @ 08:09:41
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: Inger

Malte ville beställa nu med detsamma ;). Funderar på fler byxor så han får vänta tills jag tänkt klart.

2010-03-17 @ 18:47:44
Postat av: Lotten

Tack Mirre! Japp, vi jobbar bra ihop, C brukar vara med och diskutera idéer och hjälper till med datorgrejer, (och här att klippa tyg då) det gäller att det är jag som är den som syr bara.. ;)



Sara

Du har gissat helt rätt! Roligt att du gillar alla och det ska ju inte vara FÖR lätt... ;)



Inger

Åh, denna Malte, liten man med så god smak! (vet han att jag har gul manchester tro?)

2010-03-18 @ 00:24:11
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Verkligen jättesnyggt!!

2010-03-20 @ 15:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0