paket till mina paket


Jag har i flera år inte köpt något annat material till mina paket än tejp. Det har funkat fint att återanvända kartonger och papper som på något sätt samlar sig här i arbetsrummet. Men det det tar så attans lång tid att göra dem, och efter att ha ägnat över en timme åt att klippa och tejpa i förrgår fick jag nog och klickade hem en omgång kuvert istället. Idag var paketet redan här och jag är helnöjd.
Det är nämligen inte vilka kuvert som helst, utan så miljövänliga som möjligt. De är direktåteranvända och gjorda av gamla kartor och därmed även galet snygga. Jag har premiärpackat ett paket och det var lyx. Dessutom påminde baksidan mig om att jag borde skaffa en stämpel med min adress för att slippa skriva avsändare på alla paketen också.
Räkningen och prislistan som var med i paketet var också utskrivna på återanvänt papper.

Jag behåller såklart mitt låga porto ändå, 30kr för paket till Sverige OCH resten av världen. Numera inklusive okänd tysk plats. (om de beställda grejerna får plats i ett sådant kuvert vill säga)






Kommentarer
Postat av: Inger Persson

Vilken smart idé att göra kuvert av gamla kartor :)

2011-04-01 @ 17:48:14
Postat av: Hanna Kihlander

Snyggt! och Bra!

2011-04-02 @ 16:32:58
Postat av: amanda

fint! finns det en över italien så att ni hittar hit i maj? väntar på er!

2011-04-03 @ 10:12:49
URL: http://bisysslarna.blogspot.com
Postat av: Lotten

Jag instämmer!



Amanda, det verkar bara vara tyska kartor, men vi litar på att tåget hittar till er ändå. :) ojoj vad bra det kommer att bli, vi längtar! och du har visst blivit med blogg, skoj!! den ska följas.

2011-04-04 @ 04:38:53
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0