simon katt

Jo, jag gick visst händelserna lite i förväg och annonserade Rosenmontag och den årliga utklädningen redan i Februari. Men så var inte fallet i år, det hela hänger ihop med påsken, och eftersom den är sen var också Rosenmontag sent. Fast idag var det dags! Dagis hade utsett djur till årets tema och den stackars Simonen behövde flera veckor på sig innan han lyckades bestämma sig för vad han helst ville vara. Det var först i fredags vi fick ett definitivt beslut, och han ville vara en svart katt. För då är man ju både katten Jansson, den strandsatta katten uppe i trädet i Bu och Bä får besök, katten Sock i Kurre kommer bort, en av katterna i Petters 4 getter med mera med mera, litteraturreferenslistan blev lång och övertygande.

Gårdagen ägnades av mig och Simon till kostymfixande. Smidigt nog kunde vi återvinna både byxor och tröja från förra året, och till det syddes öron, svans, vit mage och vit tass.



Efter frukosten imorse kastade han sig i sin nya kattstass och när han var klar ville han gärna måla sig ett flott kattansikte också. Jag trodde att jag skulle behöva rycka in och styra upp, men han klarade det helt galant själv, och det var en riktigt stolt katt som åkte till dagis imorse.



Kommentarer
Postat av: Hanna Kihlander

Klart det var en stolt katt!



Tänk att ha en sån som dig när man är barn och ska på maskerad! Börjar inse att Estrid kommer att ligga i lä på maskeraderna med mig som mamma :)

2011-03-07 @ 21:53:31
Postat av: olgakatt

Vilken flott och farlig katt!

Hälsa Simon så mycket att jag är väldigt imponerad av hans kattframställan i bild!

Monica

2011-03-07 @ 22:54:35
URL: http://olgakatt.blogspot.com
Postat av: Lotten

Hanna

Äsch då, det tar du igen med råge på andra fronter! :) Dessutom är du ju en person mer ytterst god smak, så ni kommer också att fixa det där.



Monica

Flott och farlig var ordet! Särskilt när han kom hem, det hade serverats pannkakor med någon slags röd sylt och den vita magen såg ut som om han just hade mumsat i sig en liten gnagare. Katten är även numera hälsad och den spann lite extra.

2011-03-09 @ 12:57:49
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0