Ateljé

Javisst! Nu har jag äntligen tagit tag i saken och fixat till ännu bättre arbetsmöjligheter här hemma. Tur att man gillar att lägga pussel och nästan är arkitekt! Datorn hade av nan underlig anledning brett ut sig pa en enorm (enorm = ca 1m 2) men nu har den förpassats till en annan hörna och numera finns det en stationär tryckstation (sa lagom avancerad... den gamla strykbrädan ärvd av min syster) som alltid är uppställd. Istället som att som förut plocka fram och tillbaka allting hela tiden. Symaskinerna har ocksa hamnat bredvid varandra, mycket smidigare! Jag provsydde ett par byxor och det gick ju som en dans ;)  Här kommer bild pa nya ateljén.

ny ateljé

Lite om Polskiluvtröjan nu. Jag lade ut den pa tradera pa prov ikväll..... och den saldes för 290 pix efter en kvart!! Hur trevligt som helst tyckte jag :) Sa nu tänker jag att den nog far bli lite dyrare i alla fall. Men det gäller saklart inte dom som redan har lagt in sina beställningar, där gäller första priset. Men i framtiden sa...

Och loppisen jag pratade om sist var jag pa. Tyvärr var den inte särskilt välbesökt. Och av dom fa besökarna sa var det bara ca 90 % som var intresserade av nat annat än det vanliga utbudet. Men av dom lyckades jag fanga ett par stycken i alla fall, sa det lönade sig att förfrysa sina tar. Och visst gjorde jag manga tanter sura, som det brukar vara. Här kommer en bild fran mobilen.

loppis

Nä, nu maste jag jobba lite innan läggdags! Dessutom har var polare Klaus bjudit in sig själv pa frukost imorgon, kl 9! Ojojoj. Men det är ju egentligen bara trevligt!

Önskar er en trevlig dag!

Ps. Glömde. Jag bara maste länka till ursöta Hilda i sin nya rävklänning. Ds

Kommentarer
Postat av: Sussi

Tänk att hon är den enda i välden med en sådan rävklänning - kan inte annat säga att mamman är STOLT och lycklig ;)

2006-12-19 @ 09:33:04
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Ja, Jonathans sockersöta kusin är såå fin i sin rävklänning:)..(Och givetvis är Jonathan lika fin i alla sina C mig kläder;).
Luvtröjan kan ju helt klart vara dyrare, minst 290-300 är ju vad många kostar..
Ha en toppendag:)

2006-12-19 @ 10:06:37
Postat av: Therese

men oj oj! NU missade jag luvisen på tradera! KUUUL att du lagt in grejjer där igen! :)

2006-12-19 @ 16:08:28
URL: http://www.rowas.blogg.se
Postat av: jennie m malva

Men hallå!!! Huvtröjan är ju helt underbar, och mössan!! Ojojoj, det kommer o bli dyrt det här för stackars mig. Måste nog börja jobba extra. Jag vill ju ha polka-byxor, kikling-mössan, huvtröjan....... Jättefint. Och självklart ska du inte ha för billigt för dina kläder. Du märker ju att folk köper eller hur? Och tänk som du kämpar. Det gick ju hyfsat fort på tradera eller vad tycker du? :) Jättekul. Känns som du är "min" designer och jag är såååå stolt. *s* Stor kram till dig.

2006-12-20 @ 13:01:57
URL: http://albinomalva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0