mmmmManchester!


Javisst, numera är jag stolt ägare till massor av meter manchester, närmare bestämt de här:
  
Smalrandig turkos och brun, och bredrandig vinröd och brun.

Jag har även försett både oss själva och andra med flera byxor.

Mikas ettårspresent från mig, bredrandiga vinröda långbyxor i stl 80/86 med plommonfärgade muddar.


Storebror fick också hoppa i dem och minsann om de inte passade flott på honom också!

Värt att observera är att fickorna har blivit runda och att manchesterränderna ligger oklassiskt på tvären.

Jag har fått bredrandiga bruna shorts, samma koncept som ovan angående fickor och randning.

Luddriktningen råkade dock komma på olika håll, vilket inte var meningen, men de är väldigt sköna ändå.

Några beställningar har också hunnit komma in och även redan mottagits av glada nöjda stamkunder.
Smalrandiga bruna långbyxor, här är ränderna så som manchesterränder brukar vara.


Modellen är samma som i jeansen jag syr. Dessutom ett specialönskemål, jeans utan fickor (för att undvika sandfyllda sådana) fast med bredrandiga knälappar i manchester.

Mudden jag använder till jeans och manchester är tunnare och fastare än den lite mer ribbade som används till velour och färgvalet är mer begränsat.

Tyvärr är brun på upphällningen, den räcker bara till några barnbyxor till, så jag är på jakt efter ny. Det är ingen lätt match, den finns nämligen inte kvar där jag har köpt den förut. Efter lite efterforskningar hamnade jag direkt hos tillverkaren, men de hade inte heller någon kvar, fast det resulterade istället i ett stort lass av den orangea, ljusturkosa och grå mudden, inte heller fel. Här ligger några tygprover från andra tillverkare, ska bara bestämma mig och få iväg en beställning.

Just ja, byxor kan naturligtvis beställas, barnbyxor kostar 400 och vuxenbyxor 750 och valen är många: Storlek, manchesterfärg, muddfärg, fickform och randriktning.

Kommentarer
Postat av: Hanna

De är så fina! Jag tycker att muddutbudet är fullt acceptabelt! :)

2009-07-20 @ 09:09:07
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Tjusiga vuxenshorts! Jag gillar att mudden ersatts av resår (dragsko?) i bensluten på dessa. Det skulle även vara fint på jeansen till vuxna.



Klurigt med knälappar på barnbrallorna med tanke på slitaget där.



Hmm, en utmaning att behöva välja annan färg en brunt på muddarna i framtiden. Lika bra att börja vela redan nu!

2009-07-20 @ 17:52:15
Postat av: Mirre

Byxorna är sååååå bra Lotten, det var toppen att ha dom i parken, vi ficck nada sand med oss hem! Dom kommer hålla länge eftersom mudden är så bra.

2009-07-21 @ 00:24:06
URL: http://kaksi.blogg.se/
Postat av: Lotten

Hanna

Oh tack! Ja muddutbudet duger ju egentligen, jag är bara lite skadad av de 18 färger jag har till velouren.. :)

Pernilla

Ja visst blev de bra! Tänkte också att det var en god idé att hejda sig med mudd där, och det hela kan absolut beställas i lång variant också. Det är förresten resår inpetat i dem, och skulle jag nån gång tröttna på det så är det ju bara att ta bort den. Dragsko är också en god plan som mer än gärna omsätts någon gång. Knälapparna får du tacka understående talare för! Och förhoppningsvis kommer det inte bli något velande ändå, oh du brunälskare, för jag är ju som du och måstemåste ha brun mudd i sortimentet! Jakten går vidare..

Mirre

Aaaaah, fint att höra!! Helflotta bilder i bloggen där också, de är så fina dina killar :)

2009-07-22 @ 00:45:13
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Carro

Vilka snygga shorts =) Riktigt snyggt med resåren istället för mudd.



Har länkat till dig idag på bloggen eftersom älsklingen hade en rävar-tröja på sig =)

2009-07-23 @ 22:15:57
URL: http://griffelfot.blogg.se/
Postat av: Lotten

Carro

Tack!

Fast nu är de inte mina shorts längre.. jag hade en kompis på besök idag och skulle bara visa att det numera även finns manchestergrejer. Hon tyckte de var superfina, hoppade i dem, och hoppade inte ur dem igen! Med andra ord blev hon helt kär i dem, och eftersom hon ska åka på semester snart och gärna ville ha ett par tills dess var det ju lika bra att hon tog mina som ändå passade henne perfekt. Enda skillnaden är att hon har aningens kortare ben, och då såg de ännu bättre ut, alltså måste mina nya shorts lite längre ben.

2009-07-23 @ 22:26:42
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Rebecka

mer manchester åt folket säger jag, ett underbart snyggt material! :)

2009-08-05 @ 18:01:54
URL: http://rebeckaverola.blogspot.com/
Postat av: Mirre

hej semesterjejen, kommer du hem snart?Har ju inte sparat ditt svenska mobilnummer. Idag kom en tjej fram till mig när vi var på ögonkontroll med Killian och frågade vart jag köpt dom fina jeansen :-) så jag berättade så klart att det var du! Det var Vince som hade dom på sig.

KRAAAAAAAAAAAAAAAM

2009-08-21 @ 20:53:56
URL: http://kaksi.blogg.se/
Postat av: Lotten

Rebecka

Jag håller helt med dig!!



Mirre

Ja nu så är jag här igen! Fast det vet du ju redan :) Åh, finingVInce, bästa reklampelaren man kan få ju!! Kramar!

2009-08-29 @ 11:56:36
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0