liten Arkitekt


Igår var det RosenMontag vilket innebar utklädning på dagis. Förra året var det tema cirkus och Simon hade blivit tilldelad rollen som clown. I år var det yrken som gällde och man fick själv välja vilket. Och vad passar bäst för en som gillar både att bygga och rita? Jo, arkitekt! Att mamman en gång i tiden skulle ha blivit det och att pappan är landskapsarkitekt hade kanske en liiiten inverkan på valet, men vad gör det? Simon var överlycklig, jag har sällan sett någon vara så stolt över ett pappersrör. Byxorna är nysydda, ändamålet till ära och han bär upp dem med stil kombinerat med caran d'ache-pennan och skalstocken i högsta hugg.
Annars verkar den tyska arbetsmarknaden ha ett märkligt överskott av brandmän och prinsessor...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Fantastiskt! Finaste Mika!



Nu ska vi packa och ta oss hem från Köpenhamn. Det kliar i våra syfingrar....

2010-02-17 @ 09:29:04
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: maria

Oj,oj,oj! Det måste vara den stiligaste arkitekten som någonsin skådats. Nu vet jag definitivt vem som ska anlitas inför framtida projekt.

Hoppas ni har det bra. Här i sthlm snöar det, jag tycker att det räcker nu, jag vill ha vår.



Må gott!



kram från maria på poxan

2010-02-17 @ 10:17:29
Postat av: Mimmi

Det ser man ju på lång väg att det är en lite arkitek på väg :-) Underbar "tänk" att få till en så tydlig yrkesroll utan för mycket arbete.



2010-02-17 @ 10:55:44
URL: http://mimmid.blogspot.com/
Postat av: hanna ö

haha så himla himla fin!

2010-02-17 @ 11:48:38
Postat av: Hanna

Haha! Mika? Simon! Det verkar som om man blir snurrig av semester...

2010-02-17 @ 13:32:21
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Lotten

Hanna

Jag hade allt mina aningar att det var Simon du menade, även om Mika också var väldans fin :) Han och jag anlände lite senare till dagis, redo att slava under herr chefsarkitekt, även vi iförda svart stass med decenta färgklickar. Mika hade förresten bovtröja på sig, flott som attans!

Köpenhamn alltså, trevligt! Jag har full förståelse för kliet, det brukar uppstå på mig också efter nån veckas frånvaro, arbetsskada :)



Maria

Bäst du passar på nu, innan han blir alltför dyr! ;) Har hört att han siktar på att bli en av de bästa! Jag instämmer med din vilja, vi skulle inte heller säga nej till vår nu. Håll ut, ni klarar det! Och ha det så gott under tiden.

kram!



Mimmi

Ja det är ju mannen som gör kläderna, eller vad det nu heter? Eller i det här fallet, glasögonen. Tack i alla fall! :)



Hanna Ö

Jag visste att du skulle gilla!



2010-02-17 @ 17:50:32
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Sofi & Vilde

Herrejisses vad stilig han var! Urläckert!! :)

2010-02-27 @ 19:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0