Härlig vecka!

Ja nu har ni väl mötts av ett glatt godmorgon länge nog alla talmodiga som säkert har kollat efter uppdateringar! :-) Och vet ni vad, här kommer ett till, Godmorgon!! För det är det ju snart och jag ska snart krypa ner i sängen. Men innan dess maste jag fa säga vilken  underbart härlig vecka det har varit! Det har hänt massa bra saker. Jag minns inte riktigt ordningen sa jag bara drar det lite huller om buller.

Massamassa försäljning pa tradera, tjoho!! Har havat in 97 positiva omdömen den senaste manaden! Det innebär saklart ocksa minst 97 salda grejer, galet! De där rosabruna byxorna som var med i förra inlägget lades ut pa prov och de gick för hela 311 pix! Det är ocksa hutlöst och härligt galet! Jag var tvungen att smyga i en extra tröja till kunden, för sa dyra brallor har jag ju aldrig salt :-)  

Och sa far jag erkänna att jag gillar Continental Clothing lite bättre igen. Var ju lite lack sist efter att dom hade glömt en hel lada som skulle till mig + att dom har allmänt dalig service och är lite tröga. Men för nan dag sen hittade jag finfin post i ladan och det var den nya katalogen! (Har försökt att fa dom att skicka den gamla i över ett ar nu, men utan framgang....) Det mesta samma som förra, men med nagra nya höjdare som det kommer bilder pa här:
Det är da inte de med läpparna putande modellerna som jag är impad av utan de tjusiga randiga tröjorna de har pa sig. Ifall det skulle vara nan som har rakat missa att jag gillar randigt sa kan jag meddela att det GÖR jag! :-) Nu kan man tydligen vara randig som man ocksa. Och pa sommaren i linne. Fiiiint! Tror det far bli nagra sadana framöver! Dessutom följde det trevligt nog med en liten present i form av en ekologisk t-tröja eftersom det är nytt i deras sortiment. Och ekologiskt är ju nagot jag ocksa gar igang pa! :-) Bilden längst till vänster visar den klassiska t-tröjan som jag brukar trycka pa och istället för att bara ha den i den för miljöfantaster naturvita nyansen (som är fin, men man vill ju ha mer!), sa finns den i nagra till. Jag kan lätt tänka mig svart, röd och den naturvita da. Kanske litta rosa ocksa?

Sista tygprovet kom fran min blivande tygleverantör, sa imorgon beställer jag! Jag tror jag valde en 9 färger, kunde inte halla mig.... och nans önskan blir uppfylld ;-) Ni far se vad som anländer om förhoppningsvis inte alltför lang tid! Maste nog skaffa nytt hem först bara, hur i all världen ska 80 meter tyg fa plats pa vara 56 kvadratmeter???? 

Hör egentligen inte hit, men det har ju inhavats finfina möbler fran Hannovers gator ocksa nu i veckan! Här finns det ett väldigt trevligt system som innebär att när folk flyttar eller bara storstädar lite sa ställer man helt enkelt ut allt man inte vill ha pa gatan. Detta kallas Sperrmüll (skrymmandeskräp) och bestar ofta av gamla slaktade garderober och annat onödigt som med all rätt klassas just  som skräp, men det kan även hända att en och annan schysst möbel eller trevlig pryl har smugit sig in i det hela. Och i en och samma sperrmüllhög hittade jag och C en alldeles underbar liten stol till Simon. Den maste bara malas lite och sen är den som ny! Kolla formen! Saaaa snygg!!! Dessutom hittade vi en finfin stor hylla att ha i sovrummet, en urflott silvrig 60-tals brödburk och en fin träpall. Nästan alla vara bästa möbler kommer fran sperrmüll, we like! Gratis loppmarknad :-)
stol o tyg
 Bilden visar saklart den nya(gamla) snygga stolen och pa sig har den underbart fina tyger som jag har fatt hitskickade fran Sverige av en kund som kommer fa världens snyggaste byxor. Aaah, varför fattar inte tyskarna att det räcker med tva färger när det ska vara randigt??? Jag har letat som en dare pa nätet efter nya randiga tyger eftersom dom inte har det hos min nya leverantör och jag vill ju ha! Men allting är jättejättesmalrandigt och bestar av ca 1000 färger per centimeter. Inte det jag är pa jakt efter.... Men, jag hittade i alla fall ett gul/orange-randigt som är pa väg hem nu! Och sa nat eventuellt fynd fran Ebay, ska bli spännande när de dyker upp. Mer ränder at folket!

Var hos min belysarkille ocksa, han som fixar mina ramar alltsa. Och där visade det sig att han har en s.k. tryckkarusell till övers att lana ut till mig. Mmmm, hade ju suttit fint. Det skulle betyda att jag istället för att genom en kladdig ram försöka sta och matta in varje färg vid flerfärgstryckning bara fäller ner ramen som sitter i en ställning och trycker. Hade varit härligt!!! Vet inte hur manga feltryck jag har fatt till vid det här laget???? Atskilliga, och störigt är det! Enda haken är att det rör sig om ett mindre monster. Det sag ut att vara nan gigantisk stalgrej och den stora fragan är HUR vi ska pussla in det i var överfyllda lägenhet??? Menmen, jag gillar ju pussel och i köket sag jag 2 kvadratcentimeter i morse som det inte stod nanting pa, sa vi ska nog fa in det ska ni se :-)

Har fatt ett kul projekt ocksa. Nagra kompisars kompisar har bestämt sig för att aka fran Hannover till Kapstaden i en liten lastbilsliknande sak som heter Multicar, kanske nan som känner till? Det är ett inte sa stort fordon som parkarbetare och trädgardsgubbar gärna använder sig av och den gar i 40 km/timmen. Det är seriöst alltsa. Dom har köpt sig en bil och ska aka och nu behöver dom saklart t-tröjor till sitt projekt. Och det är där jag kommer in i bil(d)en. Jag ska designa trycket och sen trycka dom. Ska bli jättekul! Mer om det senare.

Hmmm en annan sak helt utanför ämnet är att min duktige tysk vann sig en resa till Katar igar!!!!!! (ligger i Saudiarabien) Han studerar ju för att bli landskapsarkitekt och har ställt upp i en internationell tävlig där de 5 första vann att resa dit och presentera sitt projekt. Och sa gar han och vinner!!! Duktig! :-)

Här kommer lite finfina bilder fran senaste kreationerna ocksa. Simon var hygglig nog att ställa upp som modell i förrgar.


Massa beställningar har trillat in som jag jobbar pa.

Och sist men inte minst. En barnklädesaffär i Ystad vill köpa in en del tryckta grejer. Ägaren shoppade nyligen tva tröjor av mig pa tradera och hängde upp i affären en dag pa prov, och tre personer ville köpa...! Kul!!!! :-)

Och nu ska jag schlafa! Trevlig lördag pa er! :-)

Kommentarer
Postat av: Mirre

Aaaah Lotten jag blir alldeles gaaaalen när jag ser nya tyger. Åh jag vill haaaa :-) När tror du att du kommer vara vid MSN tonight? Jag är ju härligt pigg nu på nätterna men jag har inte sett dig. You GO girl, du kommer slå så stort *kram* mirre

2007-02-03 @ 11:14:48
URL: http://killmydarlings.blogg.se
Postat av: Sussi

Så fint tyg - ser likadant ut som Hildas Sveastar overall - I LOVE!!

Blir spännande att se dina nya tyger :)
Ha en fin dag!!

2007-02-03 @ 11:17:51
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Jennie

Oj, d där randiga tyget var ju snyyyyyyygt. O stolen, ojojoj. Vilket kul sätt att bli av med gamla saker.
Ha en skön helg. *kram*

2007-02-03 @ 11:43:30
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: Fia Fernestedt

Kom på att E-Slöjd har randiga tyger, fast bara trikå och jag vet inte om de skickar till tyskland.. Men det kanske kan vara värt en titt? Har köpt tyg därifrån själv, ej sytt i det än, men de verkar stadiga och bra. 100% bomull och tvättas i 60grader, bra med barn ju! :)
Har letat som en galning efter randig velour men inte hittat nån tyvärr..

2007-02-03 @ 16:26:52
Postat av: Anna-Lena

Grattis till Tradera framgångarna:). Och håller med Sussi- ska bli spännande att se de nya tygerna.
Trevlig kväll /helg:)

2007-02-03 @ 19:20:35
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Sassamamma

Det låter som en bra vecka det där! Ha en riktigt skön och mysig helg!

2007-02-03 @ 19:40:02
URL: http://kladerochprylar.blogspot.com
Postat av: Lotten

Mirre
Hihi, och galnare hoppas jag att du blir när laddningen kommer! Jag hoppas pa den här veckan, men man vet ju aldrig. Det blir inte mycket msn:at nuförtiden... har inte sa mycket tid till sant. Men jag hoppas att vi fangar varandra där snaaaart! Kram!

Sussi
Oh, tack! Jag kan avslöja att det blir 2 sma byxor av det som jag far som betalning. Kankse borde vara pa hugget där? :-)

Jennie
Ja visst är det underbara tyger som har blivit skickade till mig! Tänk om man kunde hitta san här, men jag tvivlar pa det... Kanske far be skickaren ifraga om lite mer :-)

Fia
Oh, jag kikade just in där efter ditt tips, och där är ju massa randigt! Aaaah, helt klart värt att kollas upp! Synd att det inte fanns velour bara... Syr du ocksa? :-)

Anna-Lena och Sassamamma
Tack! Ja det är roligt att det gar sa bra! Och min helg var finfin! Era med hoppas jag :-)

2007-02-05 @ 04:30:52
URL: http://cmig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0