Hello

Hejsan!

Ja nu är jag hemma igen! Det var riktigt trevligt med lite paus och nu är jag heltaggad att fortsätta! London var gött som bara den. Vi hade lyckligtvis suveränt väder (dvs inget regn, tjoho!) vilket ju känns väldigt viktigt när man tillbringar hela dagarna utomhus. Dock var stan inte helt billig, prispengarna försvann nästan helt, men det var det saklart värt. Hade vi inte bott pa ett supersunkigt indierägt hotell sa hade vi nog hamnat pa minus ocksa. Vad sägs om vattensamling under malarfärgen i taket, läckande vask, ospolbar toalett, odammsugd heltäckningmatta och sammanlagt ca 2 kvadratmeter golvyta (utspritt runt de 3 sängarna da) att röra sig pa? Det sistnämnda var kanske bara bra med tanke pa skicket pa golvet ;-) Christoph som är mögel och dammallergiker fick en lätt attack ocksa... Men men, det funkade att sova där i alla fall. Till och med sa pass bra att vi rakade försova oss varenda dag och missade den underbara engelska frukosten.

Rent modemässigt hittade jag inte sa mycket att insupa i storstan. Jag observerade att det var mycket stövlar och tight som gällde och det är ju inte riktigt det jag jobbar med... Och pa barnfronten var det väldigt konstigt. Jag sag knappt en enda unge med mössa pa sig, och det var ju ingen sommarvärme precis. Barhuvade nästan hela bunten. Manga saknade öven jacka och satt i sina vagnar endast iförda en tjockare tröja och förhoppningsvis en extra filt över benen medan föräldrarna konstigt nog ansag sig behöva bära jacka mot kylan. Jag förstod ingenting? Fryser inte engelska barn? Hmmm, borde ju nästan ha tagit med ett gäng mössor och pranglat ut :-)

Det var trevligt nog ingen stel prisceremoni som vi hade trott utan mer som en avslappnan vernisage med sushitilltugg och sa mycket vin man ville :-) Jag plockade fram arkitekten i mig och vi pratade med massor av intressant folk och hoppas nu att vi far ut nanting mer av det hela. Organisationen som arrangerade det hela jobbar visst i manga länder och lite utlandspraktik eller exjobb at tysken hade inte varit dumt! :-)

Det anlände en massa velour- och muddtyger medan jag var borta sa nu kan jag äntligen ta tag i alla väntande beställningar. Tror jag far skära ner pa traderandet medan jag jobbar igen pa annat hall.

Chiao, nu är det grönsakslasagne som gäller!

Kommentarer
Postat av: Åsa

När jag var i London över nyår förvånades jag också över britternas klädval. Ingen hade vinterkläder, och jag såg en liten tjej i kjol med bara ben, medan jag hade full vintermundering med mössa och vinterjacka..

2007-02-20 @ 23:25:39
Postat av: Yogini

Hahahhaa! Britter de är för härliga...under min tid som boende i London slutade jag aldrig att fascineras av britternas kläd- och skoval...sandaler mitt i vintern och gärna bar mage! Huha sa nordbon i mig som drog på mig rejäla skor och lager på lager med kläder (jag menar det är ju inte så himla varmt inomhus heller i London alla gånger....).

2007-02-21 @ 14:24:17
URL: http://yogini.blogg.se
Postat av: Kajsa Oehm

Välkommen tillbaka kära Lotten!
Funderar på att gå en babymassageutbildning i Hannover senare i vår, eller det kanske var i sommar. Vore inte så dumt, eller hur?

Stor kram Kajsa

2007-02-22 @ 15:31:07
Postat av: Lotten

Åsa och Yogini
Ja, jag sag ocksa flera stackars barbenta barn... hu! Och sandaler och magar om vartannat. Väldigt manga joggare i linne och minishorts ocksa. Mycket konstigt är det!

Kajsa
Jaaaaaaaaa! Komkomkom! Jag har ju tom en bäbis (modell större nuförtiden) som du kan träna pa :-) Du far bo i vart gästrum! (de 2 kvadratmeter som finns under datarummet da) Kram till dig!

2007-02-22 @ 16:30:24
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: Emma

Gratta C från oss här i Ricciklanen!

2007-02-23 @ 00:26:13
URL: http://emmasdesign.se
Postat av: Anna-Lena

De lät kallt.. (barnen alltså).
Ha en trevlig helg:)

2007-02-23 @ 12:46:16
URL: http://annalena.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0