olat

Dags för nytt inlägg va? Rean har gatt finfint och stort tack till alla som har gjort plats i mitt hem :-) Inlägget far ligga kvar och ifall det är nagon mer som vill sla till sa är det bar att maila.
Ser ut som om jag är lite slö... det är jag inte, det är storproduktion av byxor till en affär pa gang och detta kombineras med att vara gräsänka (och nej, i Tyskland är inte dagisplats till alla en självklarhet, da far man slass om en plats tillsammans med 100 andra och ga pa intervju och vara trevlig, nej tack) Efter den väntar en till affär pa brallor. Och sa far lite privatpersonsbeställningar sticka emellan ibland vilket bara är trevligt som omväxling. Idag fick jag hem 2 nya tyger, de här da:

nya hösttyger


Tänkte de kunde bli fina nu till hösten. En orangebrun (hmm, ockra kanske det kan tänkas heta?) och en mörkbla med en skvätt gragrön i, heter det petrol tro? Hade varit bra att veta vad man ska kalla den för. Och det cerica är muddtyg som ju inte heller fanns förut. Dessutom har det försökts att levera andra tyger i 2 dagar nu, det sitter jämt lappar pa dörren när man kommer hem efter en tur utomhus. Tyskarna har ett sa smidigt system, väntar man pa paket sa ska man helst vara hemma hela dagen och helt enkelt vänta in det för man kan aldrig vara säker pa när det kommer. Är jag inte hemma och tar emot imorgon sa blir det egen uphämtning utanför stan, hu! Är ju inte sa sugen pa att släpa runt pa gigantiskt paket + litet barn pa sparvagnar och grejer sa det blir till att halla sig hemma. Jag minns inte riktigt vad jag beställde men lila velour var med i alla fall.

Och vaaaarför har min spalt med kategorier och gamla inlägg halkat ner nu igen? Far väl helt enkelt sova pa saken och ifall nagon vet far denne gärna meddela :-)
 Gute nacht!

Kommentarer
Postat av: martina

long time no se! missade dig tydligen när du var i sverige!
har du nåt polkagris tyg kvar??? ja just det : hållå då var vi två!! ;-)

2007-09-07 @ 11:03:50
Postat av: Lotten

Martina
Ooooooiiiii, kul, grattis!!! Fast jag hade det nog nästan pa känn ;-) varför vänta längre nu när ni är gifta och allt!
Och polkatyg, hmm, jag har inga lösa bitar kvar, men däremot halvklara byxor, bl.a i storlek minst men även lite större :-) Hojta tillbaka pa mailen ifall det kan vara nagot!

2007-09-07 @ 12:49:39
URL: http://cmig.blogg.se
Postat av: Wilma med Vide-Lee

Ohh orangebruna byxor kommer ju bli SÅ snyggt! :o)

2007-09-08 @ 09:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0