Hannovertröjor

Jag har förberett massor av Hannovertröjor idag. Det finns en affär i stadsdelen där vi bodde förut som säljer dem åt mig, och de går bara bättre och bättre. Tydligen kommer ibland folk in och frågar efter dem och färg spelar ingen roll, de måste bara ha :-)
Hannover är ju ingen fräsig metropol med känd skyline, men de som bor här känner absolut till "die drei Brüder", skorstenarna på kraftverket som ligger precis bredvid Hannovers svar på miljonprojektet i Sverige, "das Ihme-Zentrum". Ett mysigt litet komplex som kan skryta med tillhöra en av Europas största sammanhängande betongklumpar! Trycket bygger på ett foto jag gjorde för läänge sedan, (dessutom med en egenbyggd kamera) och är mitt äldsta tryck. Trevligt att det fortfarande funkar, har fått belysa om ramen några gånger bara.
Nu var det i alla fall så att de nästan har tagit slut efter sommarens frånvaro, så idag förbereddes påfyllning medan de båda största männen var ute på äventyr. Tuuur det finns bärsele :-)


Det blev en 35 st.
 

Och sen kom de andra hem igen, och vad hade Simon på sig om inte en Hannovertröja! Såklart tog mamman ett kort av den lille glada. Oj. han börjar nog bli van modell, gick och ställde sig vid den vita väggen så fort han fick syn på kameran.


So long! Hannover rocks....

Kommentarer
Postat av: martina

Tyget känns igen.. mina tanzania-citroner har blivit soffkuddar! :-) Måste nog till Tz och köpa mer tyg, för tyg kan man ju inte få för mycket av, eller hur? den här veckan har jag nog "bara" köpt 10,8 meter tyg... hm vi får nog flytta till större snart, annars får det ju inte plats mer tyg och lite syskon! Kramar på er.

2008-08-20 @ 23:43:45
URL: http://mtotodesign.blogspot.com
Postat av: Lotten

Martina

Mmm, låter fint! Nej, tz-tyg kan man inte ha för mycket av, eller?? Vi skulle ju köra dit och fylla en lastbil med.. tyg :-D

Och inte måste ni flytta? Finns ju 2 barnrum i hallen om jag inte minns fel. Kraaam!

2008-08-21 @ 12:34:38
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: martina

:-D

2008-08-22 @ 13:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0