Simon, shortsdesignern


Den där Simon var minsann inte nöjd med bara ett par nya shorts utan han ville ha ett par mjuka i velour också. (även fast jeanstyget är allt annat än hårt, jag lovar) Dessutom ville han gärna välja färger själv och då passade det alldeles utmärkt att ta fram mina hyfsat nya tyglappar, hela urvalet på ett bräde ju.
Det var ingen lätt uppgift för en treåring att bestämma sig bland alla färger, han pendlade mellan rosa, lila och gul, höll på att fastna på cerice, men bestämde sig till slut för en för mig helt ogjord kombination, smaragdgrön med turkos!


Sedan hjälpte han till med utklippning och byte av tråd i symaskinen.


Och så resultatet, den smaragdgröna är som vanligt helt omöjlig att fotografera men man kan ju piffa till den i photoshop så att den blir hyfsat lik själva tyget. Omöjligt var också att få till en osuddig bild på den riktigt nöjda lilla designern, men det gör ju inget. Under tillverkningen bars förresten ett par gamla brungula shorts som var inne på tredje året, och dessa placerades i lillebrors garderob innan påtagandet av de nya shortsen, 80/86 passar ändå bättre till en ettåring än en snart 4-åring.
 

Kommentarer
Postat av: Hanna och de andra tre

Den där Simon har stil! Han måste vi få träffa någon gång! :) Massa kramar från oss

2009-07-18 @ 14:29:44
URL: http://bonkelimini.blogg.se/
Postat av: Lotten

Ja han har ju det, häromdagen väcktes jag av "mamma, var är min orangea tröja med bil?", hans knallorangea fiat polski t-tröja med andra ord. En träff måste absolut ordnas! Simon är såklart mycket nyfiken på sin kvinnliga look-alike och tillika designerkollega. Kramkram

2009-07-19 @ 13:34:23
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0