saker att göra när det regnar


Helgen bjöd inte på sommarsol precis och då får man hitta på andra saker att göra. (Bilden visar utsikten från köksfönstret) Då kan man till exempel spela memory. Dock är det viktigt att man blir väldigt arg ifall mamman får ballongparet. Neeeeej, den hade jag!! Jag hade den!! De är mina!! Varpå man blir berövad ballongparet. Ett trick är då att stjäla ett annat par från ballongtjuven, för då är det ju jämt igen och alla är glada :)


Måla stora påskägg med sin pappa som man sen gömmer jätteodiskret över hela hallgolvet.


Pilla på kylskåpsmagneterna.


Eller måla en bild. Man vet aldrig var en bildmålning kan sluta med, en annan har ju hamnat på hundratals tröjor och mössor, den där kiklingen var nämligen helt enkelt en tavla till Simon innan den hamnade i screenram.


Senaste timmen har det varit strålande sol, hagel, snö, åska och regn. Jag håller tummarna att det återgår till det förstnämnda om en timme då jag och Mika ska promenixa iväg på dagishämt. So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0