tvätt och etikett

Som ju alla vet hör det till god vett och etikett att man mitt i natten tillverkar ca 200 etiketter och viker ihop sin tvätt samt hänger upp ny.

Etikettillverkning innebär utskrift på båda sidorna, skära ut dem, knipsa hål, knyta små öglor av brun tråd, på med säkerhetsnål och sen skriva på baksidan. Tar sin lilla stund, men fint blir det!
   
Ett av mina favorittryck Stig har fått göra come-back på mina nya ekoetiketter! Sortimentet av ekologiska grejer växer stadigt, och det var dags för en egen lapp.
   
Och här syns den ihopvikta tvätten, vilken inte är vilken som helst utan vårat vääääldigt långvariga blöjpaket! Mina varmaste rekommendationer till dessa tygblöjor. Visst, man får tvätta oftare, men det gör jag så gärna med tanke på alla fördelarna! Bakom strykbrädan som både agerar som tryckunderlag, tvättvikarplats och strykbräda då, ståtar några av Simons konstverk. Det ena är vår kompis Klaus, oj vad många armar han har fått, och det andra som kan tyckas se ut som en blomma för ett otränat öga är en kran.

Nu ska jag ta kort av en massa nya färgkombinationer som ligger här o väntar och sedan ska en hel ikeapåse full med grejer iväg och fixeras. Jag är nämligen snart färdig med en storbeställning till Stockholm, därav alla etiketter.


Kommentarer
Postat av: Rosa

Hej på dig.

Vad du hinner med mycket.Skoj att du ha mycket beställningar. Men du när sover du?



Kram från Kattarp

2009-03-11 @ 06:30:54
Postat av: Lotten

Det finns ju en pappa här hemma också och det är hans jobb att göra dagislämningarna på morgonen. Detta kombinerat med en bäbis som mer än gärna tar sovmorgon resulterar i en och annan sovtimme :)

2009-03-12 @ 13:20:34
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0