Konsthantverksmarknad


Det har jag varit på i helgen och det var väldigt trevligt. Det hela låg trekvarts bilfärd utanför Hannover ute i ingenstans, så jag var väldigt tacksam att få åka med min kompis skomakerskan dit:
  

Gården det var på var hur fin som helst och innehöll flera lador och hus med utställare.


Såhär såg det ut hos mig. De båda rävlingarna var hemma men jag hade skrivit ut massa fina bilder på dem som lockbete.
   
Det är attans lurigt att hålla reda på alla olika tröjor och byxor som gärna hamnar där de inte bör vara. Det var inte utan att jag var lite avis på min kompis, skorna stod liksom där man hade ställt dem. Men då hade jag ju något att göra mellan kundruscherna.

Jag hade en väldans tur med min granne också. Hon såg ut som en 50-årig pippi långstrump, var urtrevlig, och gjorde roliga grejer av återvunna tyger och andra material. När hon fick höra att jag var från Sverige så frågade hon om jag kunde översätta två bonader hon hade hemma som hon trodde var på svenska. Dessa togs med nästa dag och jag översatte. De hade fått äran att bli del i varsin klänning. Dessutom blev hon så förtjust i mina velourbyxor för vuxna att hon beställde tre par, och de ovanligaste jag någonsin gjort, alla tygdelar i byxorna skulle ha olika färg, tur jag hade med mig mina tyglappar för optimal kombinering.
  


Kommentarer
Postat av: Rosa

Hej Charlotte!

Det såg ju jättetrevligt ut. Synd att det ligger så långt ifrån Kattarp.Det är ju inget man kör för en eftermiddag precis. Hoppas att du fick sålt en massa saker.

/Rosa

2009-11-10 @ 06:49:26
Postat av: mirre

Det ser sjukt mysigt ut, dit hade jag också velat åka och hälsa på.

2009-11-10 @ 22:39:11
Postat av: Lotten

Rosa

Ja det var väldigt synd, tror du hade gillat! Jag får säga till i tyid nästa gång så du hinner resa ner innan. Och visst blev jag nöjd med kommersen också, det var inte dumt att bara langa över klädesplagg och ta emot betalning på bara någon minut som omväxling mot allt paketpackande och bankkontokollande. Fast det har såklart också sina fördelar :)

Mirre

Det var det! Åh det hade varit fint med en mirre där, en annan gång kanske?

2009-11-11 @ 11:35:18
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Vad fint du hade det! Och din kompis skomakerskan gör ju verkligen tjusiga tofflor!



Men Pippi Långstrumptantens kjolar vete katten om jag skulle vilja ha. ;)

2009-11-11 @ 19:47:57
Postat av: Lotten

Tack Pernilla! Ja tofflorna är finfina, vi har också haft två par i vår ägo, men ena paret är numera för små för Mika och de andra som har varit Simons är för stora. Men sen så!

Och just den där grönluddiga kreationen är kanske inte heller min smak, men dagen innan hade hon en helt underbar klänning på sig, hur cool som helst, där hade jag lätt slagit till :)

2009-11-13 @ 14:28:04
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: hanna ö

Det ser så väldigt fint och mysigt ut

2009-11-14 @ 20:19:41
URL: http://chickenpoxsoder.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0