Vintrigt

Numera sker dagishämtningarna med den här:

Och det ända sedan vi kom hem från julpausen. Här är rekordmycket snö och bästa sättet att transportera barn är på en träkälke. De är väldigt vanliga i Tyskland, trevligt nog. Vi letade som galningar efter en att handla så fort vi kom hem till nersnöat Hannover men de var slut i hela staden. Efter massa ringning hittade vi till slut en kompis som hade en ståendes i källaren och som vi kunde få, lyx! Det saknades bara snöre och en pinne därframme. Jag tog mig an saken och fixade dessutom dit ett ryggstöd (testa att böja en ettochetthalvtåring i 90 grader i vintermundering och få den att stanna kvar i den positionen) och nu går det som en dans! Eller ja, nån timme tar det ju att komma hem, men det är ju hur fint som helst att man kan åka hela vägen hem på snö.


Andra vintriga Lottengrejer är de här:





Ängelsvingar till Simons dagisuppträdande i kyrkan, han springer runt med dem hemma ibland för han tycker de är så fina och jag lyckades fånga en bild från badrummet. Bilderna på julspelet blev inget bra tyvärr.
Och så några julklappar, Simon fick en cykelkorg till sin träcykel som är flitigt använd härhemma. Och mannen har fått ett lapptäcke som ännu är oklart, saknas massor av handsömnad som borde göras snart. Mika blev stolt ägare till barbafejk eftersom han älskar böckerna.
Ja och däremellan avverkar jag beställningar som vanligt. Nu dagishämt på den där ovanstående mojängen!

Kommentarer
Postat av: Sara

vad fiffigt du fixat till ryggstöd! kanon!

och den härliga filten.. tänk att maken din tar ett läpptäcke, vad kul. håller på att virka en filt till min men ej osäker om han verkligen kommer ta den ;)



kommer på att jag har en bild till dig - kommer på mejlen!

2010-01-13 @ 14:42:14
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: Hanna Ö

extremt snygg cykelkorg!

2010-01-13 @ 16:48:30
Postat av: Rosa

Hej Lotten

Du är duktig på att komma på saker så att de kan användas på bästa sätt. Kan tänka mig att dina barn älskar att bli hämtade på kälke. Ni får frisk luft på vägen hem och du får styrketräning samtidigt.

Önskar hela familjen En god fortsättning på det nya året. Kram.

2010-01-13 @ 17:04:03
Postat av: Lotten

Sara

Tack! Fast idén med ryggstöd i sig är inte min. Det finns att köpa smidiga grejer i trä som man skuvar av och på i en handvändning. De var dock också slut liksom allt annat kälkrelaterat, så då fick Mika en alldeles unik kreation istället. Syns dåligt på bilderna men det är nästan som en liten fåtölj därbak med träskelett, skumgummi, och ulltyg på det.

Lapptäcket blev mycket uppskattat och han blev till och med lite rörd när han insåg hur många minnen som var inbyggt i det, många av tygerna ingår i någon annan lottenkreation. Och tack för bilden!!



Hanna

Tackars! Funkar utmärkt både att köra apor i och post. Host, undrar varför Simon så gärna leker att han ska till posten med grejer???



Rosa

Ja frisk luft får man i tillräcklig dos som barnfamilj utan bil och med dagis på en halvtimmes gångavstånd (med normalstora ben, ben i Simonstorlek brukar behöva minst det dubbla för att ta sig hem). Men det gillas, jag tycker ju om att gå.

Då passar jag på att önska ett fint år tillbaka och kastar över en kram också!



2010-01-14 @ 01:48:05
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0