Ludd


Overlocken har varit lite opålitlig på sistone. I vanliga fall brukar jag ta den till service när den börjar tryta vilket är ungefär en gång om året. Men den här gången hade jag ingen lust alls att ägna en halv dag åt att åka tunnelbana och släpa runt på den där inte helt lätta prylen. "Kan de kan jag" tänkte jag igårkväll och drog fram diverse verktyg. En skruvdragare, en dammsugare, en symaskinsolja, en liten borste och 1 timme senare spann Pfaffen som en katt igen.


Efter det lyckade ihoppusslandet tänkte jag att det är lika bra att kolla vad dess äldre kollega gömmer i sitt innanmäte, och minsann, där hade vi också några decenniers ludd!



Eller, jag vet inte exakt hur gammal den är, men eftersom bruksanvisningen tilltalar mig med Ni och dessutom upplyser mig om att jag inte bör använda skor med alltför höga klackar när jag syr, så utgår jag ifrån att den har en sådär 50 år på nacken. Den var min farmors.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha jo det vill jag ha bild på snälla. Dig i klack vid symaskinen!

Och så mycket ludd har jag nog aldrig sett i mitt liv. Jo förresten.. under sängen. ;)

2010-05-27 @ 12:28:53
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: bianca

na charlotte, da hast du wohl länger nicht zm reinigungspinsel gegriffen :-). ich hoffe, es ist nichts schlimmes ... sieht aber sehr spektakulär aus :-).

liebe grüße aus der arktis

bianca

2010-05-27 @ 14:02:18
URL: http://blog.limetrees.de
Postat av: Lotten

Sara

Haha, ja nu är det ju tyvärr så att jag inte äger en endaste klack, annars hade jag lätt skickat över en bild till dig!!



Bianca

Ist nichts tragisches. Ich habe halt gebloggt das ich mir gerade die jährliche service/reinigung gespart habe. War auch sehr nötig da die Maschine nicht mehr so glücklich war, und das aufschrauben hat mir erklärt warum.. :)

Grüße aus der Arktis... was habe ich denn jetzt verpasst? Ich schicke dir wie immer liebe Grüße aus der Oeltzenstrasse!

2010-05-27 @ 20:33:40
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0