Velourfrossa


Jag har fixat till velourlagret lite. Under pingsthelgen ska jag nämligen vara med på GartenFestival (som går av stapeln i en park endast några minuter från oss) tillsammans med min granne, och då måste ju tyskarna ha lite urval. Byxstapeln längst till höger fanns redan och jag har under de senaste dagarna kompletterat med lite somrigare och fler färger i en gigantisk syomgång.


Så här kan arbetsbordet se ut under utklippningsfasen. (bilden är såklart tagen efter alla tygrullar, tygspill, mönster och annat snafs är undanstädat, det var velourkatastrof här)

Ett av mina favorittyger både hos mig och många kunder är den gröna velouren som har hängt med ändå från starten. Här en Simon på sin ettårsdag (och lägg märke till hur snygg han är med Beatas kropp). Numera jazzar Mika runt i dessa byxor.


Alltså gjorde jag extra många av de gröna sköningarna.


Fler möjliga grönkombos är:




Mika tittade längtansfullt längtansfullt på den rejäla byxhögen när jag bar in den och började slita och dra  sina egna kläder. Modellen var tydligen sugen på att modella och då vill man ju inte göra den lilla mannen besviken.


Först tyckte han inte det var någon bra idé att ha tröja tillsammans med de orangea shortsen, men en mössa ville han gärna ha på sig. Sedan godkändes ett rävlinglinne också. Grejerna skulle ju funka fint som fotbollskostymer, rävlingar mot gråsuggor. Det är bara att säga till ifall någon har ett lag som ska prydas ;) till minior-VM eller så.

Och allra sist ett par vuxenvelourisar i cerice, för den modiga!




Kommentarer
Postat av: Sara

Vad duktig du har varit! Håller med om den gröna färgen :) Grönt är en svår färg, vissa nuancer är dösnygga andra usch nej.

2010-05-12 @ 16:37:21
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: Lotten

Tack Sara! Jag har gjort mitt bästa. Måste nog fixa lite fer shorts bara... det är ju säsong för det snart. Sen är jag redo!

2010-05-13 @ 17:34:36
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0