ett par tjockare jeans


Här är de ifrån förra inlägget omtalade tjockare jeansen i barnstorlek. Simon, numera 107cm var vänlig nog att modella och jeansen är i stl 110 men har såklart en hel massa växtplats inbyggda i sig.



Enda paret alltså, och 400 pix som vanligt ifall någon är intresserad. Himla bra att de redan är sydda för jag har en ofrivillig sypaus sedan igårkväll. Jag skulle äntligen byta knivarna till overlocken som har legat här efterskickade och redo i flera veckor. Skruven satt jättehårt och jag tänkte att skruvdragaren borde göra susen. Mycket riktigt så släppte skruven, men det gjorde tyvärr också stiftet som håller kniven på plats. Dags att sluta leka hemmaduktig och ta sig iväg till symaskinsverkstad alltså. Fast det har ju medfört det positiva att jag tryckte klart en hög med kiklingar, grenugglor och beator ikväll samt hade lite extra tid att fixa i min dawandashop.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Ursnygga! Lite 70-talspatina. Är de ekologiska dessutom?

2010-11-17 @ 20:35:49
Postat av: Lotten

Taaaack! Jag håller med dig, det blev allt lite 70-tal med denna blåhet och de utanpåliggande fickorna. Jeanstyget är tyvärr inte eko, mudden däremot, den består av 93% ekologisk bomull och 7% lycra, så sammantaget kanske hela byxan landar på 8% eko i alla fall!

2010-11-17 @ 20:41:17
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: makrill

Toksnygga! Modellen ser verkligen både snygg och bekväm ut - gillar fickorna i sin enkelhet!

2010-11-18 @ 13:22:25
URL: http://makrilldesign.blogspot,com
Postat av: Pernilla

8 % duger. Undrade mest eftersom jag vet att du var/är på jakt efter ekodenim. Sådana här blir det framöver, definitivt!

2010-11-18 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0