ekologiska velourbyxor

Det finns några färdigsydda ekologiska velourbyxor här. Och det kan även sys fler av de tyger jag har kvar. Här får ni ett inlägg för alla velourmöjligheter! Jag tänker försöka lista färdiga och möjliga byxor som är beställbara i nån slags överskådlighet, få se hur det går.
Alla kostar förresten 250kr styck och porto på 30 tillkommer som vanligt för hur mycket grejer som helst.


3-åring i 80/86 (ja de är lite små, men det går)

Petrolvelour är fin med nästan alla muddfärger.


Jag har en del tyg kvar och de är beställbara i 68/74, 80/86

petrol-knallgrön färdig 104



näääästan 6-åring i stl 110

Brun funkar också med nästan alla färger. Här är några.

brun-knallgrön 110
brun-petrol 92
brun-beige foxfibre 98
brun-röd
brun-brun (mudden är lite mörkare)
Det finns även tyg kvar, så byxor i de andra storlekarna kan beställas.


3-åring i 80/86 igen

Pågatågslila är finfin tillsammans med brun, mörklila eller rost.

lila-mörklila (stora bilden)
lila-brun
lila-rost
Det finns halvfärdiga byxor i stl 68/74, 80/86 och 110. Det innebär att velourdelen är hopsydd, men muddfärg kan fortfarande väljas. Jag har inget lila tyg kvar.


nästan sexåring i 110

Det mörkröda ekovelourtyget består av 100% bomull och känns lite frottéigare på ytan, väldigt trevligt.
Den är fin med brun och rost, och såklart också andra. Särskilt petrol, fast det har jag inga kort av.

Här med rostorange. Det finns inga färdigsydda byxor av det här tyget, men jag har en hel del så de är beställbara i alla mina storlekar och med valfria muddar.


Det finns en till röd. Lite ljusare än den mörkröda. Bara färdigsydda byxor och inget mer tyg kvar. Dehär:


röd-petrol 56/62

Mina ekomuddfäger är förresten:
brun
svart
petrol
lila
beige foxfibre
ljusoliv foxfibre
rost
knallgrön
röd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0