LoggBlogg

Kanske kanske att ni är lite nyfikna pa hur namnet Cmig kom till? Jo, mitt allra första velouralster var en mössa som jag sydde till Christoph inför en av de manga vistelser under aret do vi bodde i 2 olika länder. Tyckte att den sag lite trakig ut sa jag bestämde mig för att pryda den med ett litet märke. Just da hade jag sytt konstiga möbler till ett projekt i arkitektskolan och hade en massa fin svart filt över. Och sa tänkte jag att hans namn börjar ju pa C, och mitt ocksa, sa det fick bli ett litet C som märke. Detta broderades med vanlig dubbel sytrad pa en svart filtlapp och blev rätt sa nöjd med resultatet. När jag nat ar senare började screentrycka grejer sa fick det gamla C'et hänga med. Det ägnades maanga och laanga inte jätteroliga timmar at att brodera dessa smamärken. Men det vore ju trakigt att inte ha nagra!

Sa ni förstar säkert min lycka när jag nat ar senare tillbringade nagra manader i Tanzania och nästsista dan av vistelsen hittade jag ett orange tyg (en sa kallad kanga) som var fullt med svarta C!!!!! Jag trodde inte mina ögon! Där var min logga fast tvärtom! Jag och mina vänner skramlade ihop de sista pengar vi hade kvar och köpte 2 bitar tyg.

Sen började stryka- och vika-in-eran. Väldigt mycket effektivare än  broderandet, som jag va väldigt nöjd med att slippa, men ända inte helt optimalt. Dessutom skulle de ju inte vara i evighet, de sma C'na. Efter flytten till Tyskland oktober 2005 sa började jag leta efter affärer att sälja mina grejer i här. Jag hittade nagra lämpliga som var itresserade men de ville även ha sma lappar pa kläderna, papperslappar ocksa. Och undrade vad mitt märke hette. Hmmm, jag kunde ju inte bara heta C... Sa da började jag spåna (var tvungen att lana ett å där sa att ni inte tror att jag spanade)pa nat namn. Som saklart skulle innehalla det där C'et pa nat sätt. Nu när dom satt överallt. Av nan anledning hamnade jag ganska snabbt pa "c pa fan". Men da hade kanske nagon känslig människa tagit anstöt. Sa da var det "C pa mig" ett tag, innan det förkortades till endast C mig, kort och koncist! Och jag är ju svag för ordvitsar... Fast nu har jag börjat skriva det sammanskrivet, Cmig. Det funkar enklare med sökningar pa nätet da.

Ja just det. Det fortsätter ju lite. Jo, det där tyget började ju sa smaningom ta slut. Och jag var ocksa mäkta trött pa allt pill med dem. Bade trakiga förberedelser i form av stryka och vika och sa var de ocksa luriga att sy pa snyggt. En lite revolution var när jag bytte fran svart till orange trad vilket gjorde mitt jobb ungefär dubbelt sa mycket lättare. Och sa blev det snyggare ocksa. Men allra bäst var ju när jag fick nya. Först skulle de designas. Jag ville ha texten och nan liten bild. Först var jag inne pa rävar, de gillas ju. Men sen tänkte jag att en liten Jörg ju var mycket personligare och trevligare. Dessutom passade ju namnet och bilden väldigt bra ihop, fast det är lite av en efterkonstruktion. Den nya designen skickades hit och tre veckor senare hade jag mina första nya loggor hos mig. Vad lyxigt och proffsigt det kändes! Glänsande fina sma etiketter med min Simon pa! :) Och saa mycket lättare det är att slippa vikjoxet, bara sy pa. De har redan fina laserskurna kanter. Det enda dumma är att männskan som säljer dem verkar lite trög. Första gangen var hälften helt snett skurna. Men jag fick nya efter nagra dagar efter klagomal. Och sist, för nan vecka sen fick jag fel färg. De var knallorange istället för lite diskretare orange-brun som jag ville ha. Det var bara att skicka tillbaka och fa nya igen. Men de 2500 som jag har nu ska väl förhoppningsvis räcka ett tag innan jag maste slass för att fa de rätta igen. :)

Dessutom fick jag besked fran min mamma för ett par dagar sen att min registrering av varumärke hos PRV har gatt igenom!! NU kan ingen sno vare sig bild eller namn! Fiiint!

första
Det första C'et pa min mössa som fortfarande är i bruk och vid gott mod.

gammal
Kangaloggan med svart trad.

massa  kanga c
Produktion av Kangaloggor

C´n i tanzaniaskal
Loggförrad

bara orange
Med orange trad.

C-förslag
Skissblocket efter namntänkning.

fel
Den som blevfel-knallorange! Jag har varit tvungen att använda nagra ända eftersom de rätta tog lite tid pa sig.

nyaste
Tadaaaaaa!!!! Nu är det de här som gäller! Känns som om jag är nöjd sa.

Da haller jag där och önskar alla en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Tänk - jag har sagt "Cmig", inte Cmej... Alltså, har inte uttalat "mig" som mej... Om du fattar, d där lät som rena grekiskan... :D
Intressant med din historia :)!!
Kläderna satt kalasbra på Hilda, visar upp henne ngn dag!
Ha en go kväll!!

2007-01-14 @ 15:55:00
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Håller me,intressant historia:)
Ha en trevlig kväll!

2007-01-14 @ 16:33:22
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Jennie

Å va roligt att få läsa lite historia. Nu vet vi både hur tycken fått sitt namn och ditt märke. Precis som Sussi uttalade jag det Cmig i början o inte Cmej, men jag kom fram till det efter ett tag när jag tok-kollat på dina kläder en lång stund på tradera att det måste nog va "se mig" det ska stå. :) Längtar såååå tills kläderna kommer, bara 6 dagar kvar tills jag kan föra över pengarna... :) God kväll.

2007-01-14 @ 20:47:31
URL: http://albinomalva.blogg.se
Postat av: Therese

A så kul! Jag som var inne på att c_mig var dels "se på mig" och dels "copywright mig" eller hur det nu stavas...

:)

2007-01-15 @ 12:53:52
URL: http://www.rowas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0