ekologiska manchesterbyxor

Bästa höstbyxorna. Äh, hela året runt förresten när det ska vara lite robustare än velour. Jag har hyfsat mycket av två tyger, båda bredrandiga och ekologiska. Den ena är en mellanbrun och den andra är mer svårdefinierad. Jag kallar den aubergine. Nån slags mörklila med en skvätt brun i beroende på hur ljuset faller.


Mika i stl 98

De 2 första småbilderna visar Simon i samma 98or, fast de passar ju inte riktigt längre.. han är 113cm. Sen Mika igen. Han är ca 94cm och de är ju stora. Planen med storlekarna för den här typen av byxor är att de ska passa från den angivna storleken/barnlängden. Mika använder till exempel fortfarande sina gamla 80/86or som han fick när han fyllde ett år.


Mika i 80/86 aubergine med brun mudd och runda fickor.




och Simon i 104or. Aubergine med lila mudd och kantiga fickor.



När jag ändå är i farten. Är det någon som skulle vara intresserade av sådana här trevliga röda ekologiska koftor/jackor? De är nya hos Living Crafts och jag handlade hem en på prov vid senaste beställningen därifrån. De finns bara i halvsmå storlekar 62/68, 74/80 och 86/92. Mika har den största storleken på bilderna och den har blivit förgylld med rävling.





3-åring i precis samma 80/86-byxor som här där han fortfarande var bäbis.

Kommentarer
Postat av: Sara

Koftan är jätte fin! Men tyvärr för liten...

2011-09-27 @ 14:34:38
URL: http://ikketikketheo.wordpress.com/
Postat av: Lotten

Tack! Ja jag tycker också att det är synd att de bara finns i så små. Annars hade jag slagit till på flera stycken direkt!

2011-09-27 @ 14:51:48
URL: http://cmig.blogg.se/
Postat av: Inger Persson

Maltes byxor har kommit och dom är redan älskade! Stora bra fickor mamma :)

Ett snigelkotts kort är upphängt i Maltes rum.

2011-10-06 @ 16:17:00
Postat av: Lotten

Åh, TACK Inger och Malte. Vad glad jag blir!

2011-10-06 @ 17:35:13
URL: http://cmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0